Täna, 10. märtsil, algas Berliinis Euroopa üks suuremaid rahvusvahelisel turismimesse, mis kestab 14. märtsini ja kus osalevad ühisstendiga ka Eesti turismiettevõtted ja -organisatsioonid.
„Saksa turg mõjutab Eesti turismitulu Soome ja Venemaa kõrval kõige enam, saksa turistid on aastaid olnud meie majutusettevõtetes soomlaste järel teisel kohal. Mullu toimus aga nende hulgas koos teiste Lääne-Euroopa turistidega tugev langus ning seda olulisem on tutvustada Eestit järjepidevalt ja mitmest küljest," ütles EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. Möödunud suvel korraldas EASi turismiarenduskeskus Berliinis ja Hamburgis kampaania, mis tutvustas sakslastele Eestit looduspuhkuse sihtkohana, ning novembris Münchenis ja Berliinis esitlusürituse Saksa turismiprofessionaalidele - reisikorraldajatele, -büroodele ja -ajakirjanikele.
Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatud Eesti ühisstendil on seekordsel messil lisaks EASi turismiarenduskeskusele väljas Estonian Air, Estravel, MTÜ Lääne-Eesti Turism, SA Tartumaa Turism ning Reval Hotelligrupi AS. Samuti on messil rahvusvahelise konverentsikeskuse Culture Lounge'is esindatud Tallinn ja Turu kui 2011. aasta Euroopa kultuuripealinnad. Mess on mõeldud nii reisikorraldajatele kui ka lõpptarbijatele: 10.-12. märtsini on sinna oodatud spetsialistid, kahel viimasel päeval laiem publik. Messi raames toimuvad mitmed seminarid ning Eestit kui reisisihti tutvustatakse koguni kolmel pressiüritusel: nii ainult Eesti teemadele pühendatud kui ka Balti riikide ühisel pressikonverentsil, lisaks veel Tallinna tutvustus Culture Lounge'i pressikonverentsil.
Reklāma
Tegu on nii pinnalt kui ka külastajate arvult Euroopa ühe suurema iga-aastase turismimessiga, kus traditsiooniliselt on olnud esindatud ka Eesti. Eelmisel aastal loendati messi 160 000 m² suurusel pinnal 180 000 külastajat, kes tutvusid kokku 180 riigist pärit 10 000 eksponendi väljapanekuga.
Eesti ühisväljapaneku suurus on 100 m² ja Saksa publikule näidatakse esimest korda stendi, mis on eri messidel palju tunnustust saanud. See valmis mulluseks suurimaks Põhjamaade rahvusvaheliseks turismimessiks MATKA Helsingis, kus korraldajate žürii hindas selle parimaks. Sama lahendus valiti parimaks ka 2010. aasta algul turismimessil Oslos. Stendil on metsakeskkond, mis kutsub oma sõbraliku salapäraga inimesi Eestiga lähemalt tutvuma. Lisaks pakuvad põnevust piiluaugud, läbi mille on võimalik kaeda Eesti elu erinevaid aspekte. „Eesmärgiks oli luua keskkond, mis kannaks endas ideed - Eesti on väike, kuid siin leidub palju huvitavat ja erilist," iseloomustas Mutso. Kontseptsiooni autor on Iir Hermeliin ning reklaamibüroo Tank, teostajaks Ekspodisaini AS. Stendi täiendab Eesti disainerite originaallooming: põnevate lampide ja võrede autor on Jaanus Orgusaar (www.jaanusorgusaar.com/en/products/), tooli „Loom" loojad Sixten Heidmets ja Sirli Põllumäe (www.fellin.eu/index.php?go=product&pid=7).
2009. aasta valmis EASi turismiarenduskeskuse tellimusel raport küsitlusest, mille järgi oli Eestis käinud 5% sakslastest, suurem osa neist oli külastanud ka teisi Balti riike. Balti riikides käinuid on ülejäänud regioonidega võrreldes oluliselt rohkem põhjapoolsete liidumaade ja Berliini elanike seas. Lähemal kolmel aastal Balti riikidesse puhkusereisile tulekut pidas tõenäoliseks 11% vastanutest. Veidi alla poole neist eelistaks külastada korraga kõiki kolme riiki, veidi üle poole vastanutest aga külastaks samal reisil vaid ühte või kahte Balti riiki. Vastanute teadlikkus Eestist oli üsna madal, kuid Eesti maine pigem positiivne. Väitega "Eesti looduses on huvitavad ajaveetmisvõimalused ja vaatamisväärsused" oli nõus või pigem nõus 50% vastanutest, Eesti linnade kohta arvas sama 43% vastanutest. Arvati ka, et Saksa turistid on Eestis teretulnud ja et Eesti on turvaline sihtkoht. Saksa turistidele on iseloomulik, et nad ei piirdu ainult Tallinna või teiste linnadega, vaid reisivad mööda Eestit rohkem kui teistest Lääne-Euroopa riikidest pärit turistid, matkates ja külastades looduslikult kauneid kohti.
Fotol värske ülesvõte külastajate ootel metsastendist, piiluaugu juures EASi esindaja Saksamaal Evely Baum.
Lisainfo:
www1.messe-berlin.de/vip8_1/website/Internet/Internet/www.itb-berlin/englisch/About_ITB_Berlin/index.html
Materjalide avaldamistingimuste suhtes palume kontakteeruda Travelnews.ee toimetusega