Kaheksas Euroopa riigis startis Eestit kui reisisihti tutvustav kampaania ISpace Tallinn, Estonia. Euroopa noortele mõeldud kampaania on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse poolt varasematest korraldatavatest turismikampaaniatest mahukaim ja laiaulatuslikum.
ISpace Tallinn toimub tihedas koostöös telekanali MTV rahvusvahelise kontoriga üheteistkümne nädala vältel nii telemeedia kui elektroonilise meedia vahendusel Saksamaal, Suurbritannias, Rootsis, Norras, Taanis, Soomes, Lätis ning Leedus.
Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamise programmi rahastatakse Euroopa Liidu struktuurifondide toel.
EAS Turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on kampaania eesmärk eelkõige 20-35 aastaste Euroopa televaatajate teadmiste avardamine Eestist kui reisisihist. „Tahame innustada noori kampaanias aktiivselt osalema, eesmärgiga kogeda Eestit kui põnevat puhkuse sihtkohta. Kaugema tulemusena on meie siht Eestisse saabuvate turistide arvu kasvatamine, seetõttu ISpace kampaania näol on tegu võimsa investeeringuga Eesti tulevasse arengusse.“
Kampaania keskseks väljundiks on selle tarvis eraldi valmiv inglise- ja saksakeelne veebileht www.ispacetallinn.com, kus lisaks turismialasele kontaktinformatsioonile on nähtaval erinevad marsruudisoovitused, võimalus kasutajal lisada tagasisidet oma Eesti reisi kogemustest ja hinnata veebis välja toodud teenusepakkujaid. Samuti annavad omapoolseid virtuaalseid soovitusi Eesti külastamiseks tuntud eestlased. Kampaania veebisaidi tutvustamiseks kuvatakse bännereid erinevates MTV internetiportaalides.
Kahes videoklipis kuuleb Eesti päritolu USA Island Def Jam plaadifirma tulevikulootuse Kerli muusikat. Esindatud lugu „Creepshow“ kuulutab uhkelt Eesti gootipopi printsessi tulekut rahvusvahelisele muusikaareenile. „Ma olen pärit maalt nimega salajane Eesti/keegi ei tea, kus see asub,“ skandeerib Kerli selles naljatledes. „Tahtsin tolle looga kogu maailma inimestele teada anda, kust ma pärit olen, sest tegemist on niivõrd imepärase paigaga. Nii et olen väga õnnelik, et seda laulu esitletakse MTV kampaanias, et aidata noortel ränduritel avastada minu „salajast Eestit.“
Rahvusvahelise MTV eetris näidatavad Eestit tutvustavaid lühifilm-teleklipid on filmitud Tallinnas septembri alguses. Viis teleklippi on jaotatud ajaliselt kolme kategooriasse. Esimesena läheb eetrisse teaser-tüüpi klipp, mille eesmärk on vaatajas tekitada huvi ning tahtmine uurida veebist lisa. Teisena lähevad eetrisse kaks Tallinna ja Eestit ning siinseid noortele pakutavaid võimalusi kajastavat klippi, viimastena läheb eetrisse auhinnamängu ja võidupaketti tutvustav klipp ning kokkuvõtlik ülevaade.
Viacom Brand Solutions International (VBS) asepresidendi Antonio Canto sõnul on Eesti esimene „uue Euroopa“ riik, kellega VBS meediakontserni kuuluv MTV International alustab sellist suurejoonilist projekti. „MTV reklaamiandjad turismivaldkonnast hindavad telekanali paindlikkust, mis pakub neile tõhusamaid kontaktivõimalusi vaatajatega. Kampaaniate edukuse eest räägib ka see, et enamik kliente soovivad kampaaniates tulevikus suuremalt ja üha uuesti kasutada erinevaid MTV platvorme ja meie võimalusi,“ ütles Canto.
Lisainfo:
Seema Alibhai
MTV Networks International
+44 207 478 6531
Seema.alibhai@mtvne.com
Tarmo Mutso
EAS Turismiarenduskeskus
+372 50 22 055
Tarmo.mutso@eas.ee
Materjalide avaldamistingimuste suhtes palume kontakteeruda Travelnews.ee toimetusega